zaterdag 18 april 2009

Mestreechter Steerke




Zo, een aanvang is gemaakt, mijn Blog is gemaakt. Ik probeer hier van alles over Maastricht en over onze hobby's te vermelden.

Natuurlijk eerst even voorstellen, mijn naam is John en een grote hobby van mij is Maastricht, als geboren Maastrichtenaar heb ik het echte Maastricht pas een aantal jaren geleden leren kennen, het was voor mij allemaal hetzelfde, de grote schoonheid van Maastricht zag ik niet. Alle grote steden zien er in Nederland hetzelfde uit , door de grote winkelketens, zoals HEMA, V&D enz. enz.

Enkele jaren geleden was ik op vakantie in Edinburgh, hier heb ik geleerd om naar boven te kijken, althans naar de eerste verdieping, toen zag ik de schoonheid van de gebouwen, eenmaal terug in Maastricht gebeurde hetzelfde, de gebouwen en de geschiedenis begonnen me te boeien, hoe meer ik erover las hoe meer ik wilde weten. Iedere vraag riep weer een nieuwe vraag op. En zo nu enkele jaren later heb ik een website over Maastricht, over die dingen die ik denk dat het weten waard is. Oh ja, de cursus 'lachen op de foto' is al aangevraagd, het is echt van je wilt wel, maar je weet (nog) niet hoe.


Er zijn van die plaatsen in Maastricht, die als ik langs loop met mijn camera een foto van moet maken, zoals ook de Oude Sint Servatiusbrug oftewel zoals de Maastrichtenaar zeggen 'de Aw', de brug die mede door toedoen van Koningin Wilhelmina 'gespaard' is gebleven en nog altijd een drukke verbinding is tussen Wijck en het centrum. Verder verwijs ik jullie graag naar mijn eigen website over Maastricht, 't mestreechtersteerke, dat is een site met informatie en foto's over en van Maastricht, ik probeer zoveel mogelijk informatie over een onderwerp te vinden en deze samen te vatten in een niet al te lang verhaal.

Geen zin in verhalen dan kunt u terecht op mijn fotosite, hier vindt u niet alleen foto's op van Maastricht maar ook van andere onderwerpen.

Veel plezier, of zoals de Maastrichtenaren zeggen Väöl plezeer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten